czwartek, 7 kwietnia 2016

rodzinny ogród balkonowy - warsztaty

Wyglądaliście dzisiaj za okno?
Czy to nie wspaniała pogoda dla Miejskich Ogrodników? 
Moim zdaniem idealna, by się jednym z nich stać.

W tą sobotę poprowadzę warsztaty z miejskiego ogrodnictwa pt. RODZINNY OGRÓD BALKONOWY ramach festiwalu Naturalnie Rodzinnie wraz z moją przyjaciółką ogrodniczką, również Martą z roslinowo.pl.  Zajęcia będą bezpłatne, dlatego zapraszam serdecznie wszystkich krakusów do zapisów, bo są jeszcze wolne miejsca.

No właśnie. Jestem mamą i jestem architektem krajobrazu. I na domiar tego mieszkam w Krakowie - MIEŚCIE SMOGU. I pewnego dnia doszłam do wniosku, że nie mogę czekać aż ktoś to powietrze, którym oddycham ja i moje dzieci, oczyści za mnie. Wzięłam sprawy w swoje ręce. 
Zajęłam się produkcją tlenu na własny użytek!
Stworzyłam rodzinny ogród balkonowy.

Początki mojego ogrodu - ambitne, kryzys przyszedł z drugim dzieckiem :P


Ha to takie proste!
Trochę miejsca na balkonie, kilka doniczek, ziemia, woda i ten magiczny składnik czyli ROŚLINY.
Dobrze, przyznaję się od razu do tego, że kilka roślin przypłaciło życiem moje dziwne pomysły. Kilka innych zostało okrutnie potraktowanych przez moich synów.
Ale było warto. Starszy synek budził mnie zaraz po wschodzie słońca stojąc już z konewką w ręce z hasłem: "tseba podlać kwiatki, Mamusiu"

To cudowne uczucie nagrodzonego wysiłku wychowawczego... każdy rodzic to zna. 

Mój młodszy Miejski Ogrodnik. Ta roślina nie przeżyła... niestety


Spróbujcie zachęcić swoje dzieci do miejskiego ogrodnictwa. Sadzenie roślin, grzebanie w ziemi, podlewanie, dbanie o nie... i totalna rozpacz, gdy jakieś uschnie - to wspaniałe wspólne przeżycia jakie możecie sprezentować swoim dzieciom, ucząc je jednocześnie szacunku do natury i obcowania z nią. Nawet na 1,2 m2 swojego balkonu uwięzionego w betonowej pustyni.

Trochę ziemi, trochę brudu i mnóstwo satysfakcji



Czekam na Was w ARTzonie w Nowej Hucie 9 kwietnia 2016 o godzinie 10.30. Zajęcia bedą trwać około 1,5 godziny, będą kolorowe i brudne :)

Będą też bardzo profesjonalne, ponieważ współprowadząca Marta Kopeć ma kompletnego bzikia na punkcie bylin i doświadczenie. A jeszcze do tego jest właścicielką roslinowo.pl internetowego sklepu oferującego różniste kwitnące cudowności do ogrodu. Nic dodać nic ująć.


Zapraszam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz